Ora de Programare

Ora de Programare

Interfața Scratch

Elementele de interfață ale mediului grafic Scratch



– Scena, locul unde are loc acțiunea, unde poveștile prind viață.
– Zona pentru scripturi (un script este un algoritm care acționează un actor).
– Folosind cele patru butoane se poate alege un decor predefinit, se poate desena unul nou, se poate
încărca din fișier sau se poate face o poză cu camera atașată.
– Cele patru butoane se utilizează pentru adăugarea unui personaj nou din cele predefinite, se poate
desena un personaj nou, se poate încărca de pe disc unul deja creat sau se poate face o poză care poate
fi folosită ca actor.
– Aici sunt categoriile de blocuri. Pentru a fi mai ușor de gestionat, blocurile sunt organizate pe categorii.
Fiecare categorie are o culoare asociată, toate blocurile categoriei având aceeași culoare.
– Aici este lista blocurilor din categoria curentă (cea selectată).
– Lista de TAB-uri (pagini):
Scripturi – în această pagină sunt vizibile scripturile ce animă actorii;
Costume – în această pagină poți modifica „costumele” personajului, adică poți modifica modul
în care arată (culoare, poziție, haine, mimică etc.).
Sunete – din această pagină poți gestiona sunetele pe care le poate reproduce actorul.
– Aici este afișată poziția actorului curent (cel selectat).
– Aici este buton de ajutor, de unde poți învăța cum să folosești Scratch.
Pentru a crea un script, trebuie să tragem blocurile din zona F în zona de scripturi B, să le îmbinăm și să
stabilim modul în care scriptul va porni, adică să stabilim o condiție de pornire a scriptului (de regulă un
eveniment)
Exemplu: un personaj începe să se rotească,
Mai jos gasiti:

Niciun comentariu

Imagini pentru teme create de duncan1890. Un produs Blogger.